Питання тривалості літніх канікул та їх впливу на освітній процес стало темою зростаючого інтересу в Україні.

Нещодавно Вікторія Христенко, голова постійної комісії з освіти та науки Львівської міської ради, висловила свої думки про реформування шкільного календаря, наголосивши, що традиційні тримісячні літні канікули застаріли та негативно впливають на навчання.

Христенко стверджує, що довгі літні канікули, що залишилися з СРСР, більше не підходять для сучасних освітніх потреб.

Вона вважає, що такі тривалі канікули призводять до того, що учні забувають багато того, що вони дізналися в попередньому навчальному році, і при відновленні занять значний час витрачається на повторення старого матеріалу.

Вона також наголошує на втраті цінних соціальних та розвиваючих навичок, таких як командна робота та спілкування, під час тривалого періоду канікул.

Школа
Школа

За словами Христенка, оптимальна тривалість літніх канікул має становити від шести до восьми тижнів. Крім цього, діти могли б займатися менш формальною освітньою діяльністю, наприклад, дослідницькими проектами чи волонтерською роботою, без тиску суворої навчальної програми.

Христенко припускає, що такі заходи допоможуть підтримувати залучення учнів до навчання, при цьому дозволяючи робити перерви у традиційній роботі у класі.

Заглядаючи наперед, Христенко сподівається, що після війни Україна перегляне структуру свого навчального року. Одна з можливостей, на її думку, — закінчити навчальний рік до кінця червня та розпочати новий навчальний рік на початку серпня, тим самим скоротивши літні канікули, але надавши можливість для інших форм освітнього збагачення.

Читайте також:

Міносвіти б'є на сполох: школи залишаються без вчителів – що готує доля дітям

Школи та садки змусять батьків платити за дітей більше: гроші краще збирати вже зараз

На вчителів грошей немає: педагогів пропонують замінити, що чекає на дітей у школах