Пенсіонери часто стають жертвами шахраїв, оскільки їхня довірливість може зробити їх більш уразливими для обману. Нещодавню шахрайську схему, націлену на літню жінку в Україні, було розкрито в Одесі.

Інцидентом поділилася дочка жінки у Facebook. Згідно з повідомленням, 69-річну матір жінки переконали заплатити 1500 гривень за встановлення непотрібного антивіруса в офіційному сервісному центрі «Київстар». Ситуація почалася з того, що смартфон пенсіонерки на кілька днів перестав розпізнавати SIM-карту «Київстар».

Зазвичай такі проблеми можна вирішити простим перезавантаженням або зверненням до служби підтримки клієнтів оператора за порадою. Однак літня жінка вирішила відвідати сервісний центр «Київстар». Там замість реальної допомоги їй повідомили, що в її телефоні є вірус, здатний вкрасти гроші з її банківських рахунків. Потім її змусили заплатити за встановлення антивірусного ПЗ.

Хоча шахраї дійсно можуть дублювати SIM-картки, якщо вони не зареєстровані належним чином на ідентифікатор власника, встановлення антивірусного ПЗ не забезпечує захисту від такого шахрайства. Щоб запобігти ризику дублювання SIM-карт, важливо, щоб номери були зареєстровані на ім'я клієнта, в ідеалі з договором, що також допомагає захистити дані банківського рахунку.

Київстар. Скріншот з відео на Youtube
Київстар. Скріншот з відео на Youtube
Київстар. Скріншот з відео на Youtube

Антивірусне ПЗ усуває тільки можливість крадіжки даних із самого пристрою, а не від несанкціонованого доступу через SIM-карту.

Пост викликав жваву дискусію серед місцевих жителів, багато з яких поділилися схожим досвідом. Кілька людей повідомили, що їхні літні родичі також стали жертвами шахрайства в центрах «Київстар», з них стягували від 1500 до 3000 гривень за встановлення антивірусу або «чистку смартфона».

Хоча раніше ці інциденти були пов'язані з неавторизованими сервісними центрами, схоже, тепер у них замішані навіть офіційні точки. Причини, через які оператори мобільного зв'язку не контролюють дії своїх співробітників, залишаються незрозумілими.

Після інциденту «Київстар» вибачився, повернув платіж і запевнив, що співробітник, відповідальний за шахрайство, буде притягнутий до відповідальності.

Читайте також:

Пенсії зміняться: кому перерахують виплати

Пенсії стануть справедливішими: що зміниться

Прихований нюанс індексації пенсій: пенсіонери можуть сильно засмутитися