На кордоні між Україною та Польщею триває страйк польських перевізників, і, на жаль, вже зафіксовано другий летальний випадок.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяЗагинув водій автомобіля з харківськими номерами на стоянці у Корчовій. Хоча передбачається, що причина смерті, швидше за все, пов'язана з фізіологічними проблемами, не можна виключити вплив стресу, викликаного страйком. Віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимир Балін висловив жаль з цього приводу, зазначивши, що умови, в яких перебувають водії через страйк, додають їм негативу і можуть викликати певні ситуації.
Учасники страйку вирішили продовжити блокування пунктів пропуску до 1 лютого, а також розширити список заблокованих пунктів, включивши до нього "Медика - Шегіні". Ситуація стає все більш напруженою, і, станом на 23 листопада, на кордоні утворилася величезна черга з тисяч вантажівок, а чотири пункти пропуску залишаються заблокованими: "Ягодин – Дорогуськ", "Рава-Руська – Гребінне" Корчова" та "Медика – Шегіні".
Україна активно прагне переговорів за участю Польщі та Європейської комісії для вирішення цієї складної ситуації. Економічні збитки від страйку відчуваються не лише в українських, а й у польських компаній. Експерти зазначають, що втрати економіки України розширюються за межі простих транспортних проблем, охоплюючи також невиконання контрактів та припинення виробництва. Польща також стикається з аналогічними труднощами і вважається, що втрати для її бізнесу можуть бути порівнянними з українськими.
Поляки висувають низку вимог, включаючи повернення дозвільної системи перетину кордону українськими перевізниками, посилення транспортних правил та заборону на реєстрацію компаній у Польщі, якщо їхні фінанси перебувають за межами Євросоюзу. Можливі рішення включають також виділення смуги для порожніх автомобілів та ідентифікацію автомобілів Євросоюзу в українській системі "єЧерга".
Хто стоїть за страйком? Українські перевізники стверджують, що блокування кордону підтримує лише одна асоціація польських перевізників, яка раніше мала справу з Росією. Політичне представництво цієї групи взяв на себе польський політик Рафал Меклер, який представляє ультраправу партію Ruch Narodowy. Його вимоги та позиції частково пов'язані з обмеженням зв'язків з Україною та обуренням щодо інтеграції Польщі до Європейського союзу.
Ситуація викликає серйозні труднощі для економіки обох країн, і українська влада сподівається на проведення переговорів на цьому тижні для вирішення конфлікту та відновлення нормального руху вантажів через кордон.