Через війну в Україні польський кордон ось уже довгий час був ключовим пунктом для імпорту та експорту. Наразі, за оцінкою Європейської Бізнес Асоціації, внаслідок страйків Україна втрачає 1 мільйон євро щодня. Крім того, вже незабаром наслідки блокади зможуть на собі відчути усі українці.
Стало відомо, що блокада українського кордону польськими перевізниками може призвести до дефіциту та подорожчання імпортних продовольчих товарів.
Про це повідомив в інтерв'ю перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький агентству УНІАН.
Так, за словами експерта,якщо блокада затягнеться, то однозначно збільшиться ціна на деякі товари. Зокрема, йдеться про каву, сіль, екзотичні фрукти, морепродукти та алкоголь. Крім продуктів, зростання цін може позначитися на миючих та косметичних засобах.
"Можуть виникати дефіцити, починаючи із солі, бо, на жаль, українське виробництво у тимчасовій окупації. А також інших продуктів, які у нас не вирощуються. Наприклад, цитрусових, бананів. Також морепродуктів, бо у нас зараз немає доступу до моря, щоби повноцінно їх виловлювати. Це не обов'язково щось "лакшері" - це навіть звичайний хек та інша заморожена риба", — заявив Тарас Висоцький.
Згоден із таким твердженням і заступник голови "Всеукраїнської аграрної ради" (ВАР) Денис Марчук.
"Наскільки це буде критично, зараз ще важко сказати. Однак що довше триватиме блокада, тим вище ймовірність, що ті чи інші імпортні продукти зникнуть із полиць українських магазинів" , – зазначив експерт.
До речі, керівництво мережі супермаркетів "АТБ" каже, що, окрім польських товарів, через заблоковані пункти пропуску на кордоні вони, наприклад, доставляють товари з Німеччини, Голландії, Бельгії та країн Балтії. І частка таких товарів в асортименті "АТБ-Маркета" досить вагома. Зокрема, частка польських виробників є суттєвою у категоріях молочної продукції, заморожених овочів та фруктів, макаронних виробів, напоїв та алкогольної продукції, а також косметики та побутової хімії.
Нагадаємо, що раніше Україна в основному імпортувала продукцію у контейнерах через Одесу, тепер усе це пішло автомобільним транспортом, і альтернативи немає.
"Тому є ризики, по-перше, дефіциту, а по-друге — такого подорожчання, яке більшість собі не зможуть дозволити. Тому з точки зору економіки, щодо імпорту того продовольства, яке у нас не вирощується і не збирається, блокування кордону б'є, на жаль, дуже суттєво», — каже перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький.
Читайте також:

В Україні подорожчало вершкове масло: скільки коштує упаковка